3 Kasım 2015 Salı

ŞİŞİK TATLISI


ŞİŞİK TATLISI

İsmi ilginç geldi değilmi? Şişik Tatlısı .... :) Gerçekten de ilginç çünkü bu tatlıyı yıllardır yaparım ama ismi nedir bilmezdim . Geçenlerde yine yaptım ve tarifini bloguma koymadığımı hatırlayarak bu güzel tatlıyı bunca zaman neden koymadım diye kendime kızdım . Yaparken resimledim ve bloguma koymak için hazırlandım ammmaaa  velakin bu tatlının ismi neydi bilmediğimi farkettim ....! Düşündüm araştırdım... Yok bulamadım. Bari ismini ben koyayım dedim ama bir türlü bir isim bulamadım .En sonunda eşime sordum ''sence bu tatlıya bir isim koymak gerekse ne isim koyardın''dedim ve bana hiç düşünmeden '' şiş şiş duruyor şişik tatlısı derdim''dedi. Benim de çok hoşuma gitti ve tatlımın adını ŞİŞİK TATLISI koyduk. :))))

Şişik tatlısı şerbetli bir tatlı olmasına rağmen çok hafif ve lezzetli bir tatlı denediğinizde çok beğeneceğinize eminim.. 

MALZEMELER :
1 Su Bardağı İrmik
1 Adet Yumurta
1/2 Paket eritilmiş katı yağ (Margarin ya da tereyağ)
1/2 Su Bardağı sıvı yağ
1 Su Bardağı Yoğurt
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
Aldığı kadar un

İÇİ İÇİN;
Bütün ceviz içi

ÜSTÜ İÇİN;
Hidistan cevizi

ŞERBETİ İÇİN;

4 Bardak su 
3 Bardak Şeker

YAPILIŞI :
İrmik,yumurta,eritilmiş katı yağ ,sıvıyağ, yoğurt hepsi bir kaba konulup karıştırılır. Hepsi karıştıktan sonra Kabartma tozu vanilya ve bir miktar un elenerek bu karışıma ilave edilir. Yavaş yavaş yoğrulmaya başlanır. Hamurun kulak memesi kıvamından biraz daha yumuşak olması gerekir bu yüzden un elenerek azar azar ilave edilir.Hamur kıvamını alana kadar yoğurulur .Kıvam alan hamurdan mandalinadan biraz daha küçük parçalar alınıp avuç içinde avuç içi büyüklüğü kadar bastırılarak açılır. Açılan hamurun ortasına bütün bir tane ceviz içi konulur ve ağzı dört bir yanından toplanarak yuvarlatılır. Hamuru kapattığınızda  içinde boşluk kalacak ve içinde cevizler oynayacaktır dert etmeyin pişince o boşluk kalmayacaktır.Yuvarlatılan içi cevizli hamurlar  yağlanmış bir pişirme tepsisine konulur ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üstleri kızarana kadar pişirilir.Bu tatlının özelliği fırında neredeyse hiç kabarmaması olduğu için hamurlar kabarmazsa sakın telaşlanmayın. 
                                 

Tatlılar fırında pişerken 4 bardak su bir kaba koyulur üzerine 3 bardak şeker ilave edilir ve şeker eriyene kadar karıştırılır.
Pişen tatlıları, fırından çıkardıktan 30 saniye kadar sonra pişirmeden hazırlanan şerbet kepçe kepçe tatlıların üzerine dökülür.
 5-10 dakika da bir tatlılar ters yüz çevrilerek şerbeti tamamen her yerine çekmesi sağlanır. Şerbeti içine çeken hamurlar yaklaşık iki katı kadar büyüyeceği için tepsiye aralıklı yerleştirilmesi gerekir.

                       

Şerbetini iyice çeken ve soğuyan tatlıların üzerine hindistan cevizi dökülerek servis yapılır. AFİYET OLSUN...






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder