26 Nisan 2014 Cumartesi

YUFKADAN KOLAY MANTI



Asıl adı TUTMAÇ MANTI olan bu mantı çeşidini  Mutfak ve Tatlar Blog yazarı Selma Mollaoğlu'nun blogunu gezerken gördüm. Daha önce yufkadan mantıyı hepimizin bildiği sosyete mantısı şeklinde yapmıştım ama bu şekilde ve kızartarak bilmiyordum çok hoşuma gitti ve Selma hanım'dan blogumda yayınlamak üzere izin alarak, bu tarifi yaptım ...İyi ki de yapmışım hem çok kolay ,hem de çok lezzetli bir mantı olduğunu gördüm ...Hepiniz bu kolay mantı çeşidini denemelisiniz.Eminim ki hepiniz en az benim kadar beğeneceksiniz...



YUFKADAN  KOLAY MANTI

MALZEMELER:

4 Kişilik
3 Yufka
150 Gr Kıyma
1 Soğan
Bir kaç dal maydanoz
Kara biber ,tuz
1 Kase yoğurt 
2 Diş sarımsak
1 Çorba kaşığı tereyağ
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
Kızartmak için sıvıyağ

YAPILIŞI :


Öncelikle kıymaya soğan rendelenir ve içine ince kıyılmış maydanoz ve baharatlar ilave edilerek biraz yoğurulur.Avucumuz biraz suyla ıslatılır yeniden yoğurulur.
Bir yufka tezgaha serilir ve rulo şeklinde yuvarlanır.Rulo haline gelen yufka iki parmak eninde kesilir.Kesilen yufkalar açıldığında şerit şeklini alacaktır. Şeridin ucuna kıyma harcından koyulup muska şeklinde sarılırve yufkanın ucu hafifçe ıslatılarak açılmaması sağlanır.Bütün yufkalara aynı işlemler uygulanıp kızdırılmış yağda küçük muska mantılar kızartılır.Bir kase yoğurdun içine sarımsaklar dövülür ve karıştırılır elde edilen sarımsaklı yoğurt ilk sıcaklığını yitiren muska mantıların üzerine dökülür .Sarımsaklı yoğurdun üzerine ise tereyağ eritilip içine kırmızı biber atıldıktan sonra bir kaşık gezdirilir.AFİYET OLSUN...












Hiç yorum yok :

Yorum Gönder