12 Kasım 2015 Perşembe

KOLAY SÜTLAÇ YAPIMI



KOLAY SÜTLAÇ

Geçenlerde telefonum çaldı ,baktım sevgili yeğenim arıyor. Hal hatırdan sonra yeni evli bir arkadaşının sütlaç yapmak istediğini ve tarifini istediğini söyledi.Bir an durdum ve bloguma sütlaç tarifimi eklemediğimi farkına vardım . Bu kadar güzel ve geleneksel bir tatlıyı nasıl takipçilerimle paylaşmamıştım kendime şaşırdım . Yeğenime tarifi verdikten sonra hemen mutfağa girip sütlaç yaptım ve görselledim.
Bu sütlaç tarifimi annem annesinden yani ananemden ,ananemde kayınvalidesinden öğrenmiş. Bir çok kişinin nişastayla yaptığı sütlacı biz nişastasız ve en kolayından yapıyoruz... Haydi buyrun tarifime....

MALZEMELER  :

3 Kg süt
1 Su bardağı pirinç
3,5 Su Bardağı çok sıcak olmayan su
2,5 Su Bardağı şeker

YAPILIŞI :


Bir su bardağı pirinç ayıklanıp yıkanır ve bir tencereye alınır. Üzerine 3,5 su badağı fazla sıcak olmayan su dökülür ve 10-15 dakika bekledikten sonra aynı suyun içinde pirinçler güzelce elle ovulur. Pirinçlerin nişastasının çıkması ve biraz kırılması sağlanır.Ovma işlemine pirinçlerin suyunun, süt gibi bembeyaz olana kadar devam edilir. Pirinçlerin suyu süt gibi bembeyaz olunca tencere ocağa alınır. Önce hızlı ateşte, kaynayınca kısık ateşte pirinçler lapa gibi  olanakadar ve  suyunu çekene kadar  pişirilir.                                                                                                           


Pişen ve neredeyse lapa olan pirinçlerin üzerine 3 kg süt ilave edilir ve kısık ateşte kaynamaya bırakılır. Ara ara karıştırarak sütlaç kıvamına gelene kadar pişirilir.Bu kıvam genelde kaynamaya başladıktan sonra kaymağının tencerede bir tarafa toplanmaya başlamasıyla oluşur.Kıvam aldıktan sonra şeker ilave edilip bir taşım daha kaynatılıp ocağın altı kapatılır.Sıcak sıcak kaselere konulur ve arzuya göre üzerine tarçın dökülerek, nar ilave edilerek soğuduktan sonra servis edilir.AFİYET OLSUN...


 






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder