27 Nisan 2014 Pazar

ÇİLEKLİ TOPLAR

Geçenlerde kızıma kakaolu kek yaptım ve fırına koydum pişmesine yakın elektrikler kesildi ve tabii ki kek puf diye sönüverdi. Üzüldüm ama atmaya da gönlüm elvermedi. Elektrikler geldikten sonra pişirmeye devam ettim çiğ kalmasın diye...Pişen ancak pide gibi olan kekten bir şeyler yapmaya karar verdim ve işte bu ÇİLEKLİ TOPLAR ortaya çıkıverdi.Tadı güzel denemeye değer bir pasta ....

ÇİLEKLİ TOPLAR

MALZEMELER

Bir bütün kek (hazır pastaban da kulllanılabilinir)
3 Çorba kaşığı hindistan cevizi
4 Çorba kaşığı eritilmiş tereyağı
1/2 Kg çilek
1/2 Su bardağı süt

MUHALLEBİSİ

1/2 Kg süt
1,5 Çorba kaşığı nişasta
1/2 Su bardağı şeker

YAPILIŞI :

Bütün haldeki kek parçalayıcıya atılıp un haline getirilir.İçine hindistan cevizi eritilmiş tereyağı ve süt katılıp iyice yoğurulur.Kıvamı top haline gelip dağılmayacak şekilde olmalıdır.
Çilekler güzelce yıkanır ve büyüklüğüne göre dörde beşe bölünür. ceviz büyüklüğünde hamurdan koparılıp avuç içinde açılır ve içine çilek koyulup her tarafı kapatılarak top şekli verilir.Bütün hamur bitene kadar toplar yapılır.
Süt, nişasta ve şeker karıştırılıp muhallebi yapılır.
Çilekli toplar istenildiği şekilde dizilip üzerine muhallebi dökülür ve çilek parçalarıyla süslenir.AFİYET OLSUN...






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder