17 Aralık 2016 Cumartesi

FIRIN POŞETİNDE KABAK TATLISI


FIRIN POŞETİNDE KABAK TATLISI

Kabak tatlısı....Hımmmm çok severim....
Her zaman tencerede ocakta yaptığım kabak tatlısını bu kez,fırın poşetine koyarak fırında pişirdim.
Ocakta pişirdiğimde hep gözüm üstündeyken fırında hiçççç oralı olmadımm... 😂😃😊😊
Koydum poşete kabakları, şekeri,  bağladım ağzını hoop fırına .Fırını da ayarladım 45 dakikaya sonra bıraktım pişirmeye...
45 dakika sonra fırının alarm sesiyle  aklıma geldi kabaklar gittim çıkardım fırından...Ballımı ballı lokum mu lokum bir kabak kendi kendine pişmişti..Veeee harikaydı ..Hadi sizde deneyin .İşte Malzemeler ....

MALZEMELER 

1,5 Kg  Bal Kabağı
2 Su Bardağı Toz Şeker
1 Adet Fırın Poşeti

YAPILIŞI :

Kabaklar güzelce soyulup yıkanır ve istediğiniz büyüklükte doğranır. Sularının süzülmesi için bir kevgire alınıp kurumaları beklenir ya da bir peçete ile kurulanıp fırın poşetine doldurulur.
Üstüne 2 su bardağı şeker ilave edilip fırın poşetinin ağzı bağlanır.
Poşet elde oynatılarak içindeki şekerin her yere dağılması sağlanır.


Fırın tepsisine fırın kağıdı koyulup üzerine poşetli kabaklar konulur ve poşet sadece iki yerinden bir kürdan yardımıyla delinir.
Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dakika pişirilir.(Pişirme süresi her fırına göre değişebilir.Siz kendi fırınınızın durumuna göre ayarlayabilirsiniz.)
Fırında ilk 30 dakika sonunda kabakları alt üst yapmanızı tavsiye ederim ama yapmasanızda olur..
Kabaklar fırından çıkınca poşet dikkatlice açılıp bir tabağa alınır soğuyunca üzerine kırık ceviz koyularak servis edilir. AFİYET OLSUN...












Hiç yorum yok :

Yorum Gönder