3 Kasım 2016 Perşembe

NİŞASTALI KURABİYE



NİŞASTALI KURABİYE


Ağızda dağılan, tadına doyum olmayan bu enfes kurabiye bu günlerde pek bir moda olmuş. Bende yapayım dedim veee kırk dakika da hem yaptım, hem pişirdim, hemde afiyetle tadına baktım belki siz daha da çabuk yaparsınız hadi deneyin bakalım .  Çayın kahvenin yanına harika bir lezzet ...

MALZEMELER :

400 Gr Mısır Nişastası + Yarım su bardağı daha (Ama kontrollü şekilde ekleyin)
1,5 Çay bardağı pudra şekeri
3Yumurta sarısı
250 Gr Oda sıcaklığında Beyaz tereyağı ya da margarin(Ben becel kullandım)
1/3 Kabartma Tozu

YAPILIŞI :

Derince bir kabın içine yumurta sarıları,kabartma tozu, pudra şekeri ve oda sıcaklığında ki yağ koyulup iyice elle karıştırılır.
Kontrollü şekilde önce 1 su bardağı nişasta koyulup yoğrulur.Daha  sonra kalan nişastanın yarısı koyulur yine yoğurulur ve en son kalan nişasta hamur ele yapışmayacak hale gelene kadar ilave edilip yoğurulur.
Ele yapışmayan kolayca yuvarlanabilen bir hamur olduğunda hamurdan ceviz büyüklüğünde koparılıp yuvarlanarak fırın tepsisine koyulur.
Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 15 dakika pişirilir. Pişirme süresi her fırına göre değişebileceği için siz süreyi kendi fırınınıza göre ayarlamalısınız.


Üzeri beyaz kalacak şekilde pişirilmelidir.
Fırından çıkardığınız kurabiyeleri iyice soğuyana kadar ellemeyin . Soğuduktan sonra isterseniz üzerine pudra şekeri dökerek ,isterseniz de sade olarak servis edebilirsiniz.AFİYET OLSUN..






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder