17 Mart 2015 Salı

TRUFF



TRUFF

Uzun zaman önce yapmıştım ama şimdi paylaşmak kısmetmiş.Yapımı çok kolay lezzeti harika bir tatlıdır TRUFF...
Ben evde olan malzemelere bulamıştım trufflarımı siz yaratıcılığınızı ya da malzemelerinize göre süsleyebilirsiniz.Truff ta yaratıcılığın sınırı yok ,dedim ya elinizdeki malzemeleri kullanın.Örneğin ben bir keresinde portakal kabuğu rendesine pudra şekeri karıştırıp elde ettiğim malzemeye bulamıştım ve nefis olmuştu. Haydi hanımlar iş başına...Kolay gelsinnn...

MALZEMELER :

Truff hamuru için;

2 Paket hazır kakaolu baton kek (Ben ev yapımı kakaolu kekimi  kullandım)
1 Paket krema
2 Paket Bitter çikolata 

Ganaj Sosu için;

1 Paket krema
1 Paket Bitter çikolata

Üstü için ;

Hindistan cevizi-
Damla çikolata
Fındık 

YAPILIŞI :

Önce kekler rondodan geçirilerek un haline getirilir. Daha sonra krema küçük bir sos kabına dökülüp kaynaması için ocağa konulur .Kaynama tencerenin her yerinde olduktan sonra ocağın altı kısılıp bir -iki dakika daha kaynatılıp içine 2 pakaet bitter çikolata kırılarak ilave edilip karıştırılarak çikolataların erimesi sağlanır çikolatalar eridikten sonra ocak kapatılır.

 Bir dakika kadar bekledikten sonra karışım un haline getirdiğimiz kekin üzerine dökülür. İyice karıştırılıp ellerimizi ıslatarak ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır .Bütün malzeme bu şekilde hazırlandıktan sonra Ganaj yapılır. Bunun için;bir paket krema yine bir kaba alınıp kaynatılır ve kaynayınca içine 1 paket çikolata kırılıp atılır. Karıştırarak eritilir ve ocaktan alınır(Eğer ganaj siz kullanana kadar donarsa tabağın altına kaynayan sıcak su koyup benmariusulü yeniden eritilir.)Trufflar önce ganaja daha sonra fındık-damla çikolata-hindistan cevizine bulanır ve yarım saat  buzdolabında bekletilip servis edilir. AFİYET OLSUN...





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder