12 Mart 2015 Perşembe

TAHİNLİ-ACILI DOMATESLİ SİRKE SOSLU KÖZLENMİŞ PATLICAN





















TAHİNLİ -ACILI DOMATESLİ SİRKE SOSLU KÖZLENMİŞ PATLICAN 

Közlenmiş Patlıcanı genelde yoğurtlu ya da domatesli olarak yaparım ama bu kez biraz değişik yapmak istedim ve biraz araştırınca  bu tarifi buldum ancak yaptıktan sonra bana biraz yavan geldi ve bir şeyler eklemek istedim veee yazdan yapıp sakladığım sirkeli domates sosumdan üzerine ilave ettim Tadı harika oldu bu kez ve sizlerle paylaşmak istedim. Sosumun tarifine buradan ulaşabilirsiniz. arzununlezzetadasi.blogspot.com.tr/2014/10/kis-hazirliklari-1.html


MALZEMELER:

3- 4 Adet Közlenmiş Patlıcan
1 Adet Limonun Suyu
3 Diş dövülmüş sarımsak
1 Tatlı kaşığı Tuz
Biraz karabiber
Biraz kimyon
1 Çorba kaşığı zeytinyağı
1/2 Çay bardağı Tahin
1/2 Demet kıyılmış maydanoz




YAPILIŞI:

Közlenmiş patlıcanları hazır konserve olarak da alabilirsiniz kendiniz ev de de közleyebilirsiniz ya da evde yazdan közleyip sakladıklarınızı da benim gibi kullanabilirsiniz.
Közlenmiş patlıcanlar önce bıçakla iyice kesilerek püre hali diyebileceğimiz seviyeye getirilir .(Rondo da çekebilirsiniz ama biraz fazla ezileceği için görüntü hoş olmayabilir.Ezilen patlıcanların içine bütün malzemeler katılıp karıştırılır ve üzerine domatesli biberli sirkeli sostan ilave edilir.
 AFİYET OLSUN ....


DOMATES- BİBER SOS

MALZEMELER :

5 kg tercihen yumurta domates
1 Kg ince biber (kıl biber)Tercihinize göre acı biberde olabilir ya da yarısı acı yarısı tatlı olabilir.
5- 6 diş sarımsak
1 Su bardağı sirke
Ağız tadınıza göre tuz


YAPILIŞI :

Domatesler yıkanıp kabuklarının kolay soyulabilmesi için sıcak suyun içine atılır 5-6 dakika beklettikten sonra incecik kabukları soyulup rondoya atılır ve çekilir  . Domates suyu bir kaba alınarak içine yeşil biberler minik minik doğranır sarımsaklar dövülüp ilave edilir tuzu ve acı biberleri de konulup benim bu yıl deneyip te bayıldığım bulaşık makinesi içine koyma işlemine geçilir.Bunu için domatesler birer kg lık kavanozlara konulup sıkıca kapakları kapatılır bunun için yeni kapak almanıza da gerek yok eski kapaklarınızı da kullanabilirsiniz ve bulaşık makinenizin içine dizip makinenizi en sıcak programda çalıştırın.Makinenizin çalışması bittiğinde kavanozlarınız soğuduktan sonra kışın yemeya hazır. Biz bu sosu tavuk sote, et sote de, kızartmalarımızda , tarhana çorbası yaptığımızda tabaklarımızın içine birer ikişer kaşık koyarak ya da kahvaltıda tüketiyoruz 


NOT: Bu ölçüler kışlık hazırladığım için bu kadar çok siz azaltarak yapabilirsiniz..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder