9 Kasım 2014 Pazar

MUHALLEBİLİ KURABİYE


MUHALLEBİLİ KURABİYE

Bu nefis kurabiyeyi yıllar önce annem yapardı herkes çok beğenir tarifini isterdi. Bende 25 yıl önce evlendiğimde oluşturduğum tarif defterimin en başına yazmışım bu tarifi uzun yıllar hep yaptım ama epeydir yapmıyordum . Kızımın da bu lezzeti bilmesi gerek diyerek yaptım geçenlerde ve sizlerle de paylaşıyorum tarifini.Ancak yıllar önce katı yağın zararlarının bu kadar bilinmediği dönemlerde bu tarif 250gr katı yağ ile yapılıyordu ancak ben katı yağı artık kullanmadığım için yağını tereyağ ve sıvı yağ olarak değiştirerek yaptım . İnanın lezzetinden hiç ödün vermedi bu güzel kurabiye...

MALZEMELER :

Hamuru için;

125 Gr Tereyağ
1 Çay bardağı sıvı yağ
2 Adet yumurta
1 Çay kaşığı kabartma tozu
2 Çorba kaşığı toz şeker ya da pudra şekeri
Aldığı kadar un

Muhallebisi için:

Yarım kg süt
4-5 Kaşık un
Yarım su bardağı toz şeker
1 Paket vanilya

YAPILIŞI :

Hamuru için yazılan bütün malzemeler karıştırılır. Tereyağ eritilmeden oda sıcaklığında ilave edilir. Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edilir ve buzdolabında 2 saat beklemeye alınır.
Bu arada muhallebi için gerekli tüm malzemeler sütün içinde karıştırılır ve çok katı bir muhallebi pişirilerek soğutulur.
Yaklaşık 2 saat kadar dolapta dinlendirilen hamur bezelere ayrılıp 15 20 cm çapında açılıp dörde kesilir aşağıdaki resimdeki gibi . Soğuyan muhallebiden bir kaşık alınıp dörde bölünen hamurlardan birinin geniş kenarına koyulup sigara böreği şeklinde sarılır.Hamurların hepsine aynı işlem uygulanır ve pişirme kağıdı döşenmiş tepsiye alınarak 180 derecede ısıtılmış fırında üstleri pembeleşinceye kadar pişirilirve soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpilir.AFİYET OLSUN...













Hiç yorum yok :

Yorum Gönder