7 Kasım 2014 Cuma

AMASRA SALATASI

AMASRA SALATASI

AMASRA....Hayran olarak döndüğüm ender yerlerdendi.Dostlarla yaptığımız güzel bir geziydi.Tabi Amasra'nın doğal güzellikleri tartışılmaz ama Amasra 'nın balık restaurantları da tartışılmaz...Amasra'ya gidip de balık yemeden dönülmez dedik ve sahilde bir balık restauratına gittik .Denizi gün batımı veeee harika Amasra salatası ile balıktan önce tanıştık. Nefis bir sunum ve nefis bir tattı bende denemek istedim ve denedim önce resimlerini paylaştım ancak herkes tarif tarif deyince sizlerle tarifinide paylaşayım dedim... Hıııı... Balık mı ? O zaten nefisti ....

MALZEMELER :

Marul(Kıvırcık)
Maydanoz
Roka
Taze soğan
Beyaz ve Kırmızı lahana
Pancar turşusu (Arzuya göre karışık turşu da kullanabilirsiniz)
Havuç
Turp
Dereotu
Taze Nane
Domates
Semizotu
Bazı tariflerde Piyaz da olduğu söyleniyor ama benim yediğimde yoktu.
Malzemelerin miktarlarını yazmadım çünkü kişi sayınıza göre ve salatayı sevmenize göre siz ayarlayabilirsiniz ancak ben  Yarım demet kıvırcık doğradıktan sonra diğer malzemeleri bir iki dal ya da tane olarak ilave ettim lahanaları ise sevme oranınıza göre ayarlayabilirsiniz.

SOSU :

1 Adet limon (Benim oranlarıma göre )
2 Çorba kaşığı sirke
3 Çorba kaşığı zeytinyağ
1 Çorba kaşığı pancar turşusu suyu
Biraz tuz

YAPILIŞI :
Bütün malzemeler yıkandıktan sonra derin bir kaba doğranır havuç rendelenir lahanalar doğranır turşu ilave edilip karıştırılır ve ayrı bir tasta karıştırılan sos üzerine gezdirilip yeniden harmanlanır.Servis tabağına alınır ve üzeri resimde görüldüğü gibi turplarla süslenir.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder