1 Mart 2016 Salı

DOLGULU KADAYIF SÜSLÜ KURABİYE


DOLGULU KADAYIF SÜSLÜ KURABİYE

Kadayıfı çok seviyorum galiba her şeyde  kullanmak istiyorum.Tatlı da tuzluda harika oluyor.geçenlerde kursa giderken arkadaşlarıma kurabiye yapmak istedim . Kurabiyemi yaptım tepsiye dizdim fırına koyacakken kurabiyelerin üstünün çok boş olduğu kanısına varıp üstlerine bir şeyler koymak istedim veee aklıma  evde her daim bulundurduğum kuru kadayıfım geldi . .Hemen hamur halinde olan kurabiyelerimin üstüne serpeledim .Nefis bir görüntü ve lezzet kattı kuru kadayıf kurabiyelerime.Bir daha ki sefere, biraz kavurup koymayı düşündüm piştikten sonra... Ancak o kadar lezzetli bir kurabiye oldu ki hemencecik sizlerle paylaşmak istedim.

MALZEMELER

HAMURU İÇİN;

3 su bardağı un
2 yumurta (Bir yumurta akını iç dolgusu için ayrılacak)

1 çay bardağı yoğurt
2 Dolu Yemek Kaşığı tereyağ (150 Gr)
1 su bardağı pudra şekeri (Toz şeker de olabilir)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


İÇ DOLGUSU İÇİN;

2 Adet Limon kabuğu Rendesi
1 Adet Portakal Kabuğu Rendesi
1 Su Bardağı Hindistan Cevizi
1 Yumurta akı
1/2 su Bardağı toz şeker

ÜSTÜ İÇİN;
2 Avuç kadar kuru kadayıf

YAPILIŞI :
Hamuru için gerekli olan tüm malzemeler karıştırılır. Orta yumuşaklıkta hamur elde edilir. İç dolgu malzemesi hazırlanana kadar buzdolabına koyularak bekletilir.



İç malzemelerinden önce portakal ve limon bir kaba rendelenir üzerine şeker ve hindistan cevizi ilave edilip yumurta akı da koyulup karışım yoğrulur.
Dolaptan çıkarılan hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparılıp avuç içinde yuvarlak form verilerek inceltilir.
İnceltilen hamurun içine dolgu malzemesinden bir miktar koyulup hamur yuvarlanılarak kapatılır ve pişirme kağıdı serili fırın tepsisine koyulur bütün hamur bu şekilde yapılıp kurabiyelerin üzerine kırıklanmışkuru kadayıf serpilip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kurabiyeler kızarana kadar pişirilir. AFİYET OLSUN...










Hiç yorum yok :

Yorum Gönder