2 Aralık 2014 Salı

ALMAN KEKİ (PASTASI)


ALMAN KEKİ (PASTASI)

Yıllar önce öğrenip çok fazla yaptığım bu keki uzun zamandır yapmamıştım.Aklıma geldi yapayım dedim yine 25 yıllık tarif defterimi aldım elime. Bu tarifle beraber unuttuğum bir sürü tarifi de hatırlamış oldum . Onları da sırayla sizinle paylaşacağım. Eski tariflerin tek kötü yanı hepsinin katı yağlarla yapılıyor olmasıymış.Ben artık katı yağ kullanmıyorum tereyağ ya da sıvı yağ ile  yapıyorum tüm tariflerimi sağlığımız herşeyden daha önemli....

MALZEMELER :

2 Yumurta
2 Çay bardağı şeker
1 çay bardağı yoğurt
50 Gr tereyağ eritmeden (oda sıcaklığında)
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Paket kabartma tozu
3,5 Çay bardağı un

KREMASI:

2 bardak süt
1 Çay bardağı şeker
1 Yumurta
2 Dolu kaşık un

YAPILIŞI :

Yumurtalar kırılıp mikserle hızlı devirde iyice çırpılır,içine şeker ilave edilip beyazlaşıp kabarana kadar yeniden çırpılır.Krema kıvamına gelince içine diğer malzemeler katılıp tahta kaşıkla karıştırmaya devam edilir.İyice karışan karışım yağlanmış küçük bir tepsiye(28 cm çapında bir tepsi kullandım ben) dökülür ve 180 derecelik fırında   pişirilir.Fırının kapağı ilk 30 dakika açılmamalıdır. 30 Dakikadan sonra kürdan ya da bıçak yardımıyla pişmesi kontrol edilir.Keke batırdığınız kürdan ya da bıçak hamursuz temiz çıkıncaya kadar fırında tutulmalıdır.Pişen kek soğumaya bırakılıp içinin kreması hazırlanır.
Bunun için ; bütün krema malzemeleri karıştırılıp muhallebi kıvamında pişirilir.
Soğuyan kek ortadan ikiye bölünür ve bir katına pişirdiğimiz krema biraz soğuduktan sonra dökülür üzerine diğer kek parçası kapatılarak en üste bolca pudra şekeri serpilir.AFİYET OLSUN...












Hiç yorum yok :

Yorum Gönder