20 Kasım 2014 Perşembe

PEMBE KUSKUS SALATASI



Pembe Kuskus gördünüz mü ? Peki ya Pembe kuskustan salata yaptınız mı? Hayır mı dediniz öyleyse pancarlı, mısırlı, kırmızı köz biberli yeşillikli salatayı denemenizi tavsiye ederim....

PEMBE KUSKUS SALATASI

1 Paket kuskus
1 Kavanoz pancar turşusu (ben hazır pancar turşusu kullandım dilerseniz kendiniz de pancar turşusu yapabilirsiniz)
1 Su bardağı mısır
3-4 Adet kırmızı köz biber turşusu
1/2 Demet dereotu
1/2 Demet maydanoz
8-9 Adet kornişon turşu
1 Adet limon
1/2 Çay bardağı nar ekşisi
1/4 Çay bardağı zeytinyağı
1/4 Çay bardağı pancar turşusu suyu

YAPILIŞI :

Öncelikle pancar turşusunun suyu bir tencereye alınır.Üzerine bir miktar da su ilave edilerek kaynatılır. Kaynayan suyun içine birkaç tane de pancar ilave edilir ve kuskuslar da kaynamakta olan suya dökülerek yumuşayıncaya kadar yaklaşık 20-25 dakika pişirilir.Pancar suyu içinde pişen kuskuslar pespembe olacaktır.Pembeleşen kuskuslar bir süzgece alınarak suyu süzülür ve az miktarda soğuk su üzerlerine gezdirilir.
Diğer tarafta dereotu, maydanoz,kornişon turşu ve köz biber turşusu küçük küçük doğranarak pembe kuskuslarla karıştırılır.
Mısırlar ve nar ekşisiyle birlikte sıkılmış limon,pancar suyu da ilave edilerek iyice karıştırılır.Ben tuz ilavesi yapmadım çünkü turşuların suyu bana göre yeterli geldi arzu ederseniz siz tuz ilavesi yapabilirsiniz AFİYET OLSUN...










Hiç yorum yok :

Yorum Gönder