19 Şubat 2015 Perşembe

POĞAÇA KÖFTE



Dün televizyon izlerken Esra Harmanda'nın programında kozalak köfte adıyla yaptılar bu tarifi .Çok hoşuma gitti ve denemek istedim( İsmini değiştirdim çünkü ben pek kozalağa benzetemedim) Denedim ve nefis bir görüntü ile lezzet sağanağını  damaklarımda hissettim. Bu lezzeti hemen takipçilerimle paylaşmalıyım diyerek oturdum pc nin başına. Evet sevgili ARZU'nun Lezzet Adası takipçileri bu enfes lezzetten sizde mahrum kalmayın haydi hemen mutfağa... Şimdiden ellerinize sağlık...

POĞAÇA KÖFTE

MALZEMELER :

1/2  Kg Kıyma
1 Adet Soğan
1 Adet Yumurta                         
1 Su bardaği galete unu
1 Tatlı kaşığı Tuz
1 Çay Kaşığı Kırmızı biber
1 Çay Kaşığı Karabiber 
1 Çay Kaşığı Kimyon

İçi İçin;

150 Gr Kaşar Peyniri
1 Avuç kadar Dolma Fıstığı

Servis için;

1 Adet Domates
2 Adet yeşil Biber
 Su bardağı Haşlanmış Mantar

YAPILIŞI ;

Köfte için gerekli tüm malzemeler karıştırılarak güzelce yoğurulur.
Bir buzdolabı poşeti alınıp bir uzun ve bir kısa kenarı kesşlip açılarak dikdörtgen bir naylon elde edilir ya da streç film den 25-25 ölçülerinde kesilerek tezgaha serilir üzerine 1 çorba kaşığı yağ gezdirilir ve yayılır. 




Köfteden mandalina büyükşüğünde koparilarak avuç içinde yuvarlanır. Yuvarlanan köfte naylon üzerine konulur ve avuç içi ile bastırılarak inceltilip bir çay fincanı tabağı kadar açılır.Ortasına bir miktar kaşar peyniri kesilerek konulur üzerine de 4-5 tane dolma fıstığı koyulup naylonun yukarıdaki ucu diğer ucunun üstüne getirilerek köfte naylon yardımıyla poğaça şeklinde kapatılır.( Resimdeki gibi) Pişirme kağıdı serili tepsiye alınır ve bütün malzeme aynı şekilde yapılır.
Tepsinin içine domates ve biberler doğranarak  koyulur. Mantarlarda tepsiye ilave edilip köftelerin üzerine kekik ve kırmızı biber serpilip biraz sıvı yağ gezdirilir. 200 Derece  önceden ısıtılmış fırında 15-20 Dakika pişirilir Bu süreyi siz kendi fırınınıza göre ayarlayabilirsiniz.Üstü kızaran köfteler
fırından çıkarılıp servis edilir  AFİYET OLSUN...







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder