12 Mart 2015 Perşembe

LABNELİ YUVALAMA ÇORBASI


LABNELİ YUVALAMA ÇORBASI

   Meşhur Yuvalama çorbasını  yapmak istediğim bir gün, dolabımda yoğurdumun az olduğunu görünce çok üzüldüm çünkü gidip almaya vaktim yoktu ve o gün yapmayı da kafama koyup planladığım için  ''.Ne yapabilirim'' diye düşünürken birden,  dolaptaki labne gözüme ilişti. ''Neden olmasın'' dedim ve denemeye karar verdim. 

Büyük bir merak ve tedirginlikle çorbamı yaptım.  Çorbamı içtiğimde ve içirdiğim de ''Mutfakta çareler tükenmez'' sözünü bir kez daha onaylayıp büyük bir mutluluk duydum .

   Evet hanımlar ''mutfakta çareler tükenmez'' diyerek denediğim bu çorbamın lezzetini mutlaka sizde denemelisiniz zira bu lezzete bayılacaksınız...Belki de bundan sonra siz de yoğurt yerine labne kullanacaksınız kimbilir....

MALZEMELER ;

150 Gr Kıyma
1 Adet küçük soğan
1 Çay bardağı haşlanmış nohut
1 Çay bardağı haşlanmış buğday
6 Su bardağı(4 su bardağı et suyu)
1 paket Labne 
1 Adet limon suyu
1 Çay kaşığı karabiber ve tuz(Köftesi için)
1 Tatlı kaşığı tuz
2 Tatlı kaşığı nane
1 Dolu çorba kaşığı tereyağ

YAPILIŞI :

150 Gr kıyma minik doğranmış soğan,tuz ve karabiber karıştırılarak yoğrulur ve minik köfteler hazırlanır.Köftelerin üzerine yapışmaması için çok az un serpilir.(Malzemelerde bulunan unun dışında)
  


Nohut ve buğday akşamdan ıslatılarak iyice haşlanır.(Ben derin dondurucumda her zaman  nohut ve buğdayı haşlayarak saklarım sizde öyle yaparsanız çok rahat edersiniz)
Bir tencereye 6 bardak su ve et suyunu kaynatıp içine köfteleri,nohutu ve buğdayları atıp kaynamaya bırakalım .tenceremiz kaynamaya çalışırken bir labneyi,bir yumurtayı,bir limonun suyunu ve 2,5 kaşık  unu iyice çırpıp kaynamakta olan tenceremize ilave edip karıştıralım beş on dakika daha kaynatıp altını kapatalım. 1 çorba kaşığı tereyağını eritip tuzunu ve nanesini ilave ederek çorbanın üstüne dökelim (dilerseniz kırmızı pul biberde kullanabilirsiniz) ve





 kapağını kapatarak on dakika sonra servis yapalım .AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder